Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
What do we know about how people learn? How do young people's motivations and emotions influence their learning? What does research show to be the benefits of group work, formative assessments, technology applications, or project-based learning and when are they most effective? How is learning affected by family background? These are among the questions addressed for the OECD by leading researchers from North America and Europe. This book brings together the lessons of research on both the nature of learning and different educational applications, and it summarises these as seven key concluding principles. Among the contributors are Brigid Barron, Monique Boekaerts, Erik de Corte, Linda Darling-Hammond, Kurt Fischer, Andrew Furco, Richard Mayer, Lauren Resnick, Barbara Schneider, Robert Slavin, James Spillane, Elsbeth Stern and Dylan Wiliam. The Nature of Learning: Using Research to Inspire Practice is essential reading for all those interested in knowing what research has to say about how to optimise learning in classrooms, schools and other settings. It aims, first and foremost, to inform practice and educational reform. It will be of particular interest to teachers, education leaders, teacher educators, advisors and decision makers, as well as the research community.
Pedagogische psychologie --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Didactische werkvormen --- lerarenopleiding --- onderwijskunde --- leerprocessen --- 371 --- 37 --- didactiek --- groepswerk --- leeromgevingen --- onderwijs --- pedagogie --- Actieonderzoek --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijsvernieuwing ; basisonderwijs --- Onderzoeksvaardigheden ; onderwijs --- Lerarenopleiding : CVO --- Leerpsychologie --- Onderwijsinnovatie --- Didactiek --- 159.95 --- Onderwijskunde --- 120043.jpg --- PXL-Education 2018 --- onderzoek --- Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Wetenschappelijk onderzoek --- Internationalisering --- Onderwijspraktijk --- Leerprocessen --- Innovatie --- Education --- Learning --- Research. --- Research --- Methodology. --- Evaluation. --- Educational research --- Leerproces --- Natuurwetenschappen --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Super Max krijgt een broertje: Mini Max! Mini Max biedt lesmateriaal aan voor Frans op een speelse en communicatieve manier en dit voor de 2de graad van het lager onderwijs. Thema's zijn: Les chiffres - Les couleurs - Les fruits - Les sentiments - Le corps - Les vêtements - La météo - Les animaux.
Franse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Frans --- leerboeken --- lager onderwijs --- C6 --- taalonderwijs (x) --- 475.34 --- Basisonderwijs --- Frans ; basisonderwijs --- schoolboeken --- 837 --- basisonderwijs --- taalonderwijs --- 475.6 --- taalinitiatie Frans --- Tweedetaalinitiatie --- Franse taal --- didactiek basisonderwijs - Frans --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Lager onderwijs --- NT2 --- Nederlands --- Anderstalige nieuwkomers --- Didactiek van het Nederlands --- fruit --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- kleuren --- emoties --- kleding --- menselijk lichaam --- didactiek van het Frans --- PXL-Education 2018 --- PXL-Education 2017 --- Didactics of Dutch --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Emoties --- Maskers --- Cijfers --- Dwergen --- Tellen --- Tijdsbesteding --- Tijd --- Dagindeling --- Tijdsbeleving --- Tijdsindeling --- Lichaam --- Kleuren --- Heksen --- Weer --- Temperatuur --- Vriezen --- Warmte --- Wind --- Wolken --- Sneeuwen --- Regen --- Zon --- Onweer --- Katten --- Spelen --- Fruit --- Leraren --- Verkleden --- Carnaval --- Koken --- Groenten --- Verjaardagen --- Fietsen --- Ongevallen --- Ziekenhuizen --- Lichaamsdelen --- Kleding --- Winkelen --- Betalen --- Winkels --- Vriendschap --- Dieren --- Hobby's --- Orkesten --- Muziekinstrumenten --- Werkwoorden --- Sprookjes --- Sneeuwwitje --- Roodkapje --- Verliefd zijn --- Olifanten --- Circus --- Nachtmerries --- Bang zijn --- Toveren --- Spoken --- Aankleden --- Boerderijen --- Boerderijdieren --- Abrikozen --- Sinaasappelen --- Bananen --- Mandarijnen --- Clowns --- Verdriet --- Boosheid --- Blij zijn --- Harlekijnen --- Handen --- Voeten --- Ondergoed --- Waaien --- Knutselen met papier --- NT2 ; didactiek --- Intercultureel onderwijs --- Nederlandse taal voor anderstaligen ; leermiddelen --- Cijfer --- Dwerg --- Kleur (kleur) --- Emotie --- Kunst --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Menselijk lichaam --- Vorst (koude) --- Wolk --- Kat --- Spel --- Gedrag --- Leraar --- Directie --- Groente --- Groep --- Verjaardag --- Ongeval --- Ziekenhuis --- Lichaamsdeel --- Examen --- Rijbewijs --- Thuis --- Betaling --- Winkel --- Dier --- Hobby --- Orkest --- Muziekinstrument --- Werkwoord --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep --- Sprookje --- Verliefdheid --- Olifant --- Nachtmerrie --- Spook --- Boerderij --- Boerderijdier --- Abrikoos --- Sinaasappel --- Banaan --- Mandarijn --- Clown --- Harlekijn --- Hand --- VOET --- Letsel --- Orthese --- Revalidatie --- Preventie --- Sport --- Breuk (geneeskunde) --- Wervelkolom --- Knutselen --- Papier --- Piepschuim --- Textiel --- Wegwerpartikel --- Wol --- Drukdrager --- Ontwerpen --- Design --- Masker --- Voet --- Fietsen (werkwoord) --- Notaries --- Notaires --- Malpractice --- Responsabilité professionnelle --- responsabilite civile --- notariat --- jurisprudence --- belgique --- burgerlijke aansprakelijkheid --- notariaat --- rechtspraak --- belgie --- #RBIB:XTOF --- 347.9 --- $?$93/04 --- 347.961.6 <493> --- #A9204A --- 13.10 --- Wettelijke en contractuele aansprakelijkheid ; Notarissen ; Advocaten ; Deurwaarders ; Experten --- Tort and negligence --- Belgium
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|